Min friska sida brottas med min ätstörda sida

publicerat i Allmänt, Invägning, Psykisk ohälsa, Viktminskning och hälsa;
God morgon! Och glad påsk! 

Idag kommer min väninna hit och vi ska gymma lite på gymmet hos mig. 

I veckan och lördag har faktiskt varit jobbigt. Dels har jag fått mens och är sugen på allt samt så har jag unnat mig 1/2 pizza samt godis fredag och lördag. För att det varit påsk. Visa jag är värd det, men just denna gång har det varit jobbigt att brottats med ätstörningstankarna. Jag har inte kompenserar på något vis. Men jag har haft ångest över godis och pizza eftersom det förr ofta var min last som jag frossade. 

Idag är det invägningsdag och jag vägde mig. Jag har gått ner 0,1kg sedan förra söndagen. Så nu väger jag 82,7 kg. 
Visst jag har mens nu och vet att man kan öka endel i vätskevikt då, men som jag sa, jag har haft svårt att tänka förnuftigt och hålla mig till dem friska tankarna i perioder nu. Mina ätstörningstankar skyller den icke befintliga viktnedgången på allt skit jag stoppat i mig, Medans min friska sida säger att jag står still i vikt pga vätskevikt och bara delvis på godis m.m, och att det jämnar ut sig när mensen är över. 

Så här är det för mig. Min friska sida brottas med min sjuka sida. Det låter lite som jag har kluven personlighet eller om jag är schizofren men så är det inte. Men, ibland känns det som om jag är lite delad, vissa dagar vaknar jag på frisksidan och vissa dagar vaknar jag på sjuksidan. Jag har tagit upp detta med min terapeft som intygar att jag inte behöver oroa mig utan det kan vara så när man tar sig ur sin ätstörning. 




Vi hörs i kommande inlägg! 

Kommentera inlägget här :