Okej att gråta på jobbet?

publicerat i Allmänt, Psykisk ohälsa, Vardag;
Igår blev det inte så bra dag som jag trodde när jag vaknade. Av någon anledning var jag jättekänslig och grät och grät i städskrubben. Samt när jag skulle träffa mina kollegor fick jag hålla gråten inne. Jag blev istället aggressiv och arg i utåt. Inte mot någon men mot situationen. Tror ingen såg att jag gråtit, men vad vet jag? Jag tycker det är okej om någon gråter på jobbet, men jag vet inte hur dem ställer dig till att se mig gråta. Jag vill inte tunga ner någon. 

Det fortsatte under kvällen hemma sedan, så det blev ingen träning. Jag hatar att jag skäms över det, och jag hatar att jag inte vet varför jag börjar gråta plötsligt. Just igår var det bara lite nya omställningar på jobbet, egentligen ingen big deal. 

Idag ville jag bara stanna hemma från jobbet, men sitter nu här och vet att psykisk ohälsa är så svårt att sjukskriva sig för. Dem flesta arbetsgivare har ingen förståelse gör det. Så bara pallra sig till jobbet med gråten i halsen och bita ihop. 


Kommentera inlägget här :